Line Optimization™


Rozszerzenie portfela produktów/ usług


Dlaczego i kiedy?

  • Aby z grupy nowych produktów/usług wybrać te, które warto wprowadzić do istniejącego portfela;
  • Celem jest uzyskanie maksymalnego wzrostu sprzedaży całego portfela i minimalizacja ryzyka kanibalizacji
  • Zazwyczaj chcemy także, aby nowe produkty/usługi nie miały charakteru niszowego
  • Istotna jest również zgodność rozszerzenia z pozycjonowaniem marki parasolowej


Co otrzymasz?

  • Symulację potencjału całego portfela przy różnych scenariuszach rozszerzenia
  • Analizę współrozważania poszczególnych produktów/usług
  • Potencjał każdego z produktów/usług
  • Postrzeganie i skojarzenia z poszczególnymi produktami/usługami
  • W efekcie rekomendacje co do wyboru optymalnego portfela wg kryteriów sprzedażowych oraz celów strategicznych dla marki/portfela


W jaki sposób?

  • Screening produktów/usług-metoda porównawcza
  • Wywiady bezpośrednie lub on-line

Dowiedz się więcej

Patrycja Szymańska
Dyrektor Badań Jakościowych 



 

Mateusz Głowacki  
Dyrektor Badań Ilościowych