Badania etnograficzne

Badanie zachowań, warunków życia, potrzeb, wartości i przekonań wpływających na decyzje zakupowe


Dlaczego i kiedy?

  • Aby zobaczyć prawdziwe zachowania konsumentów w ich naturalnym środowisku
  • Aby poznać zwyczaje, wartości, przekonania konsumentów, otoczenie społeczne, codzienne czynności, komunikację niewerbalną i inne elementy trudne do obiektywnego opisania.

Co otrzymasz?

  • Opis elementów codziennego życia mających istotny wpływ na potrzeby: przestrzeń, codzienne rytuały, otoczenie społeczne, tradycje i wzorce, wartości, aspiracje
  • Poznanie niezaspokojonych potrzeb
  • Opis potencjalnych obszarów dla nowych produktów, poznanie ich otoczenia konkurencyjnego

W jaki sposób?

  • Badania prowadzone w naturalnym środowisku badanych
  • Często składają z kilku technik: obserwacji, wywiadu pogłębionego i analizy przedmiotów czy stanów faktycznych

Dowiedz się więcej

Patrycja Szymańska
Dyrektor Badań Jakościowych