Ukryte metafory


Metoda służąca wydobywaniu insightów znajdujących się poniżej progu uświadamiania


Dlaczego i kiedy?

  • Aby zdobyć niebanalne insighty, które mogą posłużyć do tworzenia unikalnych konceptów i komunikacji


Co otrzymasz?

  • Sieć skojarzeń, znaczeń, emocji, korzyści i cech produktu z umysłów konsumentów do wykorzystania przy tworzeniu nowych konceptów
  • Interesujące pomysły na komunikację (np. reklama, opakowanie)


W jaki sposób?

  • W tygodniu poprzedzającym badanie respondenci zbierają obrazki, które pokazują ich odczucia związane z tematem
  • Podczas wywiadu respondent omawia każdy obrazek i pogłębia pojawiające się podczas rozmowy wątki/tematy/pojęcia i ustala relacje między nimi
  • Gdy istnieje potrzeba pogłębiania niektórych wątków, moderator posługuje się dodatkowym setem zdjęć służących do wieloznacznej, metaforycznej interpretacji

Dowiedz się więcej

Patrycja Szymańska
Dyrektor Badań Jakościowych