Historia


Początek

Ipsos został założony przez Didiera Truchot w 1975 roku w Paryżu. Celem założyciela firmy było dostarczanie klientom bezbłędnych i precyzyjnych informacji o konsumentach wraz z pogłębioną interpretacją oraz praktycznymi wskazówkami

Szybki rozwój we Francji

W latach 80 firma przeżywa bardzo intensywny rozwój. W tym czasie do zarządu firmy dołącza Jean-Marc Lech, wówczas Prezes IFOP (Institut francais d’Opinion Publique, Francuski Instytut Opinii Publicznej). Firma korzysta z intensywnego rozwoju usług telekomunikacyjnych we Francji, prasy dla kadry zarządzającej, rosnących nakładów na reklamę, marketing polityczny i zarządzanie wizerunkiem
W bardzo szybkim czasie Ipsos zdobywa sobie we Francji opinię eksperta w dziedzinie badań mediów, skuteczności reklamy i badań społecznych.
W 1989 roku firma osiąga obroty w wysokości 100 milionów franków (15 milionów euro) i zajmuje piątą pozycję na rynku francuskim za takim firmami jak Nielsen, Secodip, Sofres i BVA.

Tymczasem duże międzynarodowe koncerny rozwijające się na nowych rynkach potrzebują międzynarodowego partnera badawczego, aby korzystać z jednolitych i porównywalnych danych. Szefowie Ipsos dostrzegają tę zmianę i podejmują decyzję o ekspansji poza Francję

Rozwój międzynarodowy

Na początku lat 90-tych Ipsos poprzez akwizycje rozszerza swój zasięg na główne kraje europejskie (Europa Południowa, Niemcy, Wielka Brytania oraz Europa Środkowa).
W roku 1999 Ipsos wchodzi na paryską Giełdę Papierów Wartościowych, aby pozyskać środki konieczne do stworzenia stabilnej międzynarodowej firmy.

W roku 2009 Ipsos jest obecny na wszystkich strategicznych rynkach na świecie i plasuje się w pierwszej piątce światowych gigantów badawczych


Dowiedz się więcej

www.ipsos.com (strona w języku angielskim)