Nazwa, logo


Nazwa Ipsos

Kiedy Ipsos powstawał w 1975 wybrano nazwę, którą firma nosi do dzisiaj.

  • Ipsos to nie skrót, ale neologizm
  • Słowo to wyrażało:
    • nowe podejście do prowadzenia badań
    • nowe podejście do profesji badacza

Dziś wszystkie firmy wchodzące w skład grupy Ipsos noszą tę nazwę

Symbolika logo

W naszym logo zawarte są dwie główne wartości: człowiek i środowisko, w którym żyje

  • Nasza praca jest związana z człowiekiem i jego wartościami. Jedną z najważniejszych wartości jest wolność (opinii, wyboru), bez jej poszanowania to, co robimy nie miałoby sensu.
  • By lepiej zrozumieć ludzi musimy analizować ich w środowisku, w którym żyją.

Drzewo i dziecko to dwa symbole zawarte w naszym logo:

  • Drzewo jest symbolem wiedzy (Drzewo Życia) i rozwoju (jego korzenie wrastają głęboko, drzewo przynosi owoce)
  • Przemiana drzewa w dziecko symbolizuje rozwój i optymizm 
  • Dziecko patrzy przed siebie, w przyszłość. Ipsos jest dynamiczny, innowacyjny i wciąż się rozrasta

Kolory naszego logo również mają swoje znaczenie: niebieski symbolizuje inteligencję, zielony jest kolorem życia.

  • Ipsos jest silną międzynarodową grupą, ALE każdy z oddziałów wchodzący w jej skład posiada swoją bogatą historię.
  • Łączy nas jeden zawód badacza, ALE każdy z nas jest specjalistą w różnych dziedzinach badawczych.
  • W naszej pracy wykorzystujemy nasze doświadczenie, wiedzę, kreatywność, ALE również najnowocześniejsze, wyspecjalizowane metody i narzędzia badawcze. 
  • Nasi badacze i analitycy korzystają ze swojej znajomości lokalnego rynku, ALE także z wiedzy i wsparcia międzynarodowych ekspertów.