Ipsos przeprowadzi badanie exit poll podczas głosowania w wyborach samorządowych.

26-10-2014

Największe stacje telewizyjne w Polsce (Telewizja Polska, TVN, Telewizja Polsat) oraz Ipsos podpisały umowę na przeprowadzenie badania exit poll i opracowanie sondażowych wyników głosowania w wyborach samorządowych (16 i 30 listopada 2014r.).

Ankieterzy firmy Ipsos poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. Na podstawie zebranych danych, po zakończeniu ciszy wyborczej, stacje TVP 1 / TVN24 / Polsat News przedstawią szacunkowe wyniki głosowania. Będą one zawierały informacje o procentowym poparciu dla ogólnopolskich komitetów wyborczych w skali kraju, frekwencji wyborczej oraz poparciu dla kandydatów na prezydenta miasta w największych miastach Polski.

Firma badawcza Ipsos jest trzecią co do wielkości firmą badawczą na świecie, obecną w 84 krajach. Zatrudnia ponad 16 tys. pracowników i pracuje dla 5 tys. klientów na całym świecie. W 2013 roku przeprowadziła ponad 70 mln wywiadów.

Ipsos posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w realizacji badań społeczno–politycznych (sektor Public Affairs) oraz badaniach exit poll. W tym roku, w Polsce, Ipsos perfekcyjnie przewidział wyniki głosowania do Parlamentu Europejskiego, które odbyło się 25 maja br. Ipsos szczególnie silną pozycję posiada we Francji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, gdzie od wielu lat z sukcesem realizuje tego rodzaju projekty.